En ledig dag

Idag hade jag en ledig dag. Och i samband med det och att det var löning i fredags, shoppade jag alldeles för mycket på stan idag. Två par skor, en tröja, ett halsband, en mobilväska, tre par trosor, tre par strumpor och ett guldigt halsband. Tröjan var i alla fall planerad. Resten var impulssköp. Usch, det är dyrt att vara ledig!

Resterande tiden idag har jag dammsugit och tvättat fönster. Jag har även bakat sjukt goda ananasmuffins. Samtidigt har jag även fixat mitt hår snyggt med hjälp av plattång och volumemaster, ja jag hade tydligen tid över till det också. Ändå sov jag till 11 idag. Ibland är även jag effektiv.

Snart ska jag laga mat till mig och min fina som snart slutat jobba. Det blir tacogrejerna i ugnen, som jag kallar dem. Egentligen tror jag att det heter enchiladas (stavning?), som jag fick reda på genom ett avsnitt i Sex and the City då de lagar sådana. Men jag tycker tacogrejerna i ugnen låter bra mycket bättre. Och roligare. Det är en middag som jag alltid kör med första gången jag ska laga mat till någon (nu är det inte första gången jag lagar mat till han här, men första gången jag lagade mat till honom så bjöd jag faktiskt på det). Det är ett grymt säkert kort, det blir aldrig misslyckat.

Gud vad jag svammlar. Nu är det matlagningstajm!



Knaaaaasbild på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0